Wysłany: 2011-02-02, 21:18 Radiowe Centrum Nadawcze w Konstantynowie
8 Sierpnia minie 20 lat kiedy to runął masz w Gąbinie koło Konstantynowa.
Maszt radiowy w Konstantynowie – maszt radiowy nadajnika długofalowego, Programu I Polskiego Radia, znany również jako Maszt w Gąbinie, Warszawska Radiostacja Centralna w Gąbinie, Radiofoniczny Ośrodek Nadawczy w Konstantynowie i Radiowe Centrum Nadawcze w Konstantynowie. Licząc ponad 646 metrów wysokości był najwyższą konstrukcją na świecie w latach 1974–1991, tj. do chwili jego zawalenia. Nigdzie na świecie nie wzniesiono wyższej budowli aż do 19 maja 2008, kiedy to rekord ten został pobity przez Burdż Chalifa[1].
Pamiętam to jak dziś, oglądam dziennik a tutaj mówią że masztu już nie ma... biegnę do kuchni włączam radio i słyszę szumy zamiast 1 programu. Na "1" zawsze słuchałem wieczorynki czy jak to się nazywało i "Matysiaków".
_________________ Nie znam się w temacie, więc się wypowiem!
Anal jest do dupy!
Tak to gąbińscy samorządowcy stracili to, co zyskał Solec Kujawski. Stały dopływ gotówki do gminnej kasy: podatki, darmową promocję, przychylność inwestorów - wymieniają prawie jednym tchem solecki burmistrz Antoni Nawrocki oraz jego zastępczyni Teresa Substyk. W Gąbinie tymczasem na widok pustego miejsca po maszcie ludzie odwracają wzrok.
Janek ja miałem wtedy jakieś 12 lat więc mogłem coś pokićkać.
PS. Dodatkowo z tego co pamiętam to ogólnie 1 program u mnie kiepsko odbierał, mimo że mieszkałem wysoko bo na 9 pietrze i radio stało obok okna które skierowane było na północ.
Może problem leżał w radiu ? ogólnie u mnie w bloku to były "anomalie radiowe". Planete FM której nadajnik znajduje się na kominie EC w Zabrzu odbierałem tylko na radiu samochodowym gdy auto miałem zaparkowane po stronie północnej bloku, z mieszkania pomimo anteny pokojowej nic się nie dało odebrać.
_________________ Nie znam się w temacie, więc się wypowiem!
Anal jest do dupy!