Panowie (chyba więcej Pań na forum niema) - mamy rok 2023.
technologia poszła do przodu, a tematy sprzętowe sprzed 10 lat.
Czemu nowy początek ? A bo wstyd, że tyle lat mam pozwolenie, a nigdy APRS nie był u mnie po bożemu czytaj po radiu.
Więc sobie tak założyłam, że należy się poprawić i ponownie uruchomić na APRS, tak jak sztuka tego wymaga. Obecnie w aucie wożę Yaesu ft-90r. Cudowny japoński zabytkowy duobander. Ale przyznam szczerze, że bardzo mi go żal przerobić na tylko wysyłanie/odbieranie ramek. Dlatego szukam jakieś alternatywy. Oczywiście, nie za "miliony monet" jak to śpiewał Mrozu.
Może coś podpowiecie, jak to zrobić, żeby było dobrze a ekonomicznie
_________________
President Lincoln + Alan 28 + Sadelta HM300 + Black Pirate 5R
Yaesu FT-2800M + Lafayette UVS 200
Taurus 80 + W3DZZ
Voltcraft 15A
President Harry III + President Colorado
Yaesu FT-90R+ Nagoya NH-776
Najtaniej APRSDroid i kabelki. Drożej to szukanie na giełdach jakiegoś trakera z GPSem i zapięcie tego do radia. np taki http://gielda.qrz.pl/wyswietl.asp?id=312988
A już całkiem najdrożej to kupno fabrycznego TRXa z tymi bajerami czyli kilka modeli Yaesu FTM, jakiś stary Kenwood. Możesz się zainteresować też tematem LORA bo pokrycie jakotakie jest dzięki stacji u Marjuszka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum